Fogós kérdés, és iparáganként változik az elvárás a közösségi felületek kommunikációját illetően, de azért van egy fontos szempont, amit talán érdemes szem előtt tartani:
A közösségi médiát szórakozásra használják a felhasználók.
Tehát, akár tegeződve, akár magázódva írsz, mindig olyan tartalmat tegyél közzé, ami értéket ad. Érdemes egyfajta rotációt alkalmaznod:
- edukáló tartalmak
- humor
- nyereményjáték
- érdekességek a témádban
- termék/szolgáltatás promó
- blogcikkek (sajátod vagy esetleg más vállalkozóké, akiknek a célcsoportja azonos a Tiéddel, de a témátok nem ütközik)
- kérdések, téma felvetések (ne ess kétségbe, ha a kutya se szól hozzá, szoktatni kell erre a követőidet)
- videók
- helyzetjelentések, beszámolók: rendezvényről, kiállításról
- kulisszatitkok a munkatársakról, a cég életéről, az új termékeidről
Akkor most a cuki cicás poszt értéked ad?
-ha tudod a saját bizniszedhez kötni, akkor adhat, de ha csak a viralitásra hajtasz vele, akkor el kell hogy szomorítsalak, mert kicsit sem lesz eredményes.
Hogyan kösd a bizniszedhez? Ha például cipőket árulsz, akkor Shrek-es Csizmás kandúr bánatos arcocskája mellé nyugodtan odaírhatod, hogy "Én is a Fürge lábaktól (a saját bizniszed neve) szeretnék csizmát! Lécci, lécci!"
Ha nem találsz párhuzamot, akkor nem feltétlenül van értelme megosztani. Sokkal több energiát pazarolsz el a megkeresésére, kitalálására, mint amennyi valós hasznot termel. (és még csak virális sem lesz :( )
Kicsit átalakulóban van a Social Média, mióta az idősebb korosztály is betette rá a lábát, illetve, amióta ezt konstatálva a nagy kék háziúr igen komoly pénzbevételi forrást algoritmizált abból, hogy ki, mit lát a Facebookon ingyen.
Mi jut el egy felhasználóhoz úgy, hogy ha nem hirdeted?
Nem túl sok minden. Az átlagos organikus elérés erősen konvergál a nullához, és a szponzorálatlan posztjaidat gyakran ugyan az a "kemény mag" látja napról, napra. Ha ki szeretnél ebből törni különösebb anyagi ráfordítás nélkül, akkor kénytelen vagy megosztóan kommunikálni, amivel interakciót tudsz kicsikarni: kommenteket. A lájk nem ér semmit szinte az új algoritmus szerint. A hozzászólások és az olvasással töltött idő képzi az organikus terjedés alapját.
Mit kell tenned, hogy növeld az OT-t?
- írj hosszabb, tartalmasabb posztokat (azért nem kell szegény Jókai nyomdokaiba lépni és oldalakon át ábrázolni a tájat)
- írj olyan stílusban, ami kicsit megosztó, hogy kiváltsd az olvasódból a véleménynyilvánítás reflexét.
Ezzel azért bánj óvatosan, hiszen a túlságosan felkavaró vagy, könnyedén céltáblát csinálhatsz magadból és a vállalkozásodból.
Amit soha ne tegyél: (van benne ismétlés egy korábbi posztból, de nem lehet elégszer leírni)
- ne savazd a konkurenseid
- ne szóld le az ügyfeleidet, üzleti partnereidet
- ne politizálj, kivéve ha témádba vág
- ne legyél negatív (tudod az első zölden kiemelt mondat: a közösségi médiát szórakozásra használják a userek), ne rontsd el a napjukat
Összefoglalva:
Mindegy, hogy tegeződve, vagy magázódva csak az számít, hogy valamilyen pozitív értéket adjon, és megmozgassa az olvasót! Tanítson, szórakoztasson, kapcsoljon ki, inspiráljon.
A bejegyzés trackback címe:
Kommentek:
A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.